Bileşik sargılı DC motor, kendinden uyarmalı bir motordur, Dc serisi motor ve şönt Dc motorunun birleşiminden oluşur. Armatür alan sargısına seri olarak bağlanan bir Seri alan bobininden ve armatür alan sargısına paralel olarak bağlanan bir şönt alan sargısından oluşur. Hem alan sargılarının, yani seri alan sargısının ve şönt alan sargısının varlığı, bu motora bileşik DC motorun adını vermektedir.
Bileşik sargılı DC motor, şönt sargılı DC motor ve seri sargılı DC motorun kombinasyonu ile oluşturulur, böylece her iki özelliğine de bir şönt sargılı Dc motor daha iyi hız düzenleme özelliklerine sahipken DC serisi motorun yüksek başlangıç torkuna sahiptir.
Bileşik yara Dc motorun bu özelliklerin her ikisini de başarması, böylece daha yüksek başlangıç torkuna ve daha iyi hız düzenleme yeteneğine sahip olması nedeniyle haddehaneler, yük asansörleri, damgalama presleri, konveyörler, karıştırıcılar ve metal makaslar gibi endüstriyel uygulamalar için kullanılabilir.
Bileşik Sargılı DC Motor Nasıl Çalışır?
DC motorlar değişken hızlarla popülerdir. DC bileşik motorun hızı kolayca kontrol edilebilir. Sadece kendisine verilen voltajı değiştirsek yeterlidir.
Temel olarak, DC serisi motorlar için, belirli bir yük verildiğinde, uygulanan voltaj ve hız arasında doğrusal bir ilişki vardır. Voltaj ne kadar yüksek olursa, hız o kadar yüksek olur. Bu, hız ve torkun uygulanan voltajı değiştirerek kontrol edilebileceği anlamına gelir. Ayrıca, karmaşık elektronik ekipmanların kontrolünü gerektirmez. Son olarak, DC motor hızlı başlatma ve durdurma hızlandırması elde edebilir.
Bileşik sargılı Dc motor, armatür sargısına göre alan sargı bağlantılarına göre iki tipte sınıflandırılabilir.
- Uzun Şöntlü Kompozit Motor
Bu durumda, şönt alan sargısı hem armatür hem de seri alan bobinlerine paralel olarak bağlanır
- Kısa şöntlü bileşik sargılı DC motor
DC motorun kısa şönt bileşik sargısı durumunda, alan sargısı armatür sargısına sadece paralel olarak bağlanır ve seri olan alan bobini besleme akımına maruz kalır
• Kümülatif Bileşik DC Motor
Kümülatif bileşik motorlarda, şönt sargısının polaritesi, seri alanlara eklenecek şekildedir. Bu şönt sargısı şantın sadece armatürle paralel olduğu kısa şönt veya şantın hem armatür hem de seri alanıyla paralel olduğu uzun şönt olabilir. Şönt sargıları, kümülatif bir etki üreten hem armatür hem de seri alana yardımcı olacak şekilde yapıldığından, motor kümülatif bileşik motorlar olarak adlandırılır.
Kümülatif yara motorları, seri motor gibi yüksek başlangıç torku ve şönt dc motor gibi yüksek hızlarda makul iyi hız ayarı sağlar. Büyük yüklerle bile motor başlayabilir ve bundan sonra (yük sadece biraz değişiyorsa) sorunsuz bir şekilde çalışabilir. Bu tip motor hem seri hem de şönt motorun en iyisini sunduğundan, en yaygın uygulamalar için pratik olarak uygundur ve bu nedenle yaygın olarak kullanılmaktadır.
• Diferansiyel Bileşik Motor
Diferansiyel bileşik motorda, seri alan şönt alanına zıttır. Seri alan şönt alanına karşı koyduğu için motora yük uygulandığında akı azalır. Bu, motor hızının yükün artmasıyla neredeyse sabit kalmasına veya hatta artmasına neden olur. Bu nedenle, motor torkunun yük ile artma oranında bir azalma vardır.
Diferansiyel Bileşik Motor Uygulama Alanı
- Yüke bakılmaksızın sabit hızın gerekli olduğu her yerde diferansiyel bileşik motorlar kullanılır.
- Diferansiyel bileşik motorlar Asansör, Yürüyen Merdiven vb. uygulamalarda çoğunlukla kullanılmaktadır.
0 Yorumlar